NOVĚ EDIT: TEST PO 20MTH - ZÁVODNÍ ZÁTĚŽ !!!

Pokračujeme dále v úspěšném testování. Mousse používám jen v závodní zátěži, kde se nejvíce pozná životnost. Před každým závodem mousse zkontroluji, jestli je v dobrém stavu, jak je na tom tvrdost a namažu speciální vazelínou. Namažu i vnitřek gumy.

Nitro Mousse jsem otestoval v těchto závodech:

  1. CAMS Cross Country 120 minut (obuto do Mitas EF07 zelený pruh)
  2. ECUP Enduro Sprint Orlová (obuto do Mitas EF07 zelený pruh)
  3. ECUP Budišov nad Budišovkou 123 minut (obuto do Michelin Enduro)
  4. Beskid Hero 2018 Hard Enduro (obuto do Mitas EF07 dva zelené pruhy – prolog + první den)
  5. CAMS Enduro sprint Zlaté Hory (obuto do Michelin Enduro)

DRUHÝ TEST PO 20MTH

Zhruba v půlce závodní sezóny musím konstatovat, že mousse je stále v perfektním stavu, příjemně změknul, hlavně po zahřátí, dobře se nasazuje do gumy a vytlačí rovnoměrně patky gumy po celém obvodě.

Myslím, že i trochu změnil svoje rozměry a trochu povolil do stran, takže v gumě
vytvoří ideální podmínky pro trakci!!!!


Mousse je stále bez jakékoliv viditelné vady a i bez trhlin například od mont páky.



1. ZLEVA - Venkovní šev je stále bez trhliny nebo vady, výborný stav.

2. ZLEVA - Vnitřní šev stále bez poškození od niplů nebo ráfku nebo haltru.

3. ZLEVA - Musím konstatovat, že Nitro Mousse je aktuálně v lepším stavu (po zátěži) než mé předchozí zkušenosti s mousse od firem Dunlop nebo Mefo.

Musím konstatovat, že Nitro Mousse je aktuálně v lepším stavu (po zátěži) než mé předchozí zkušenosti s mousse od firem Dunlop nebo Mefo.

Uvidíme, jak bude vypadat mousse po dalším závodním použití, zatím hodnotím velice dobře a považuji Nitro Mousse jako skvělou volbu do různorodých cross country terénů. :)


První test a 1.mth

Před každou montáží mousse, je důležité mousse pořádně namazat speciální vazelínou a i vymazat vnitřek gumy. Vazelína zde funguje jako lubrikant, který má zamezit vysokému tření mousse v gumě a tím opotřebení (zničení mousse). Dále vazelína slouží k lepšímu odvodu tepla, které vzniká v gumě a nepříznivě působí na směs. Je opravdu rozdíl mít v ruce mousse před jízdou a pak zkusit tvrdost v gumě třeba po závodě, kdy je guma rozehřátá.

Montáž proběhla, jako u každého nového mousse, s větším počtem mont pák a samozřejmě přezouvacího kruhu, který práci usnadní. Mousse byl nasazen na první jízdu do gumy Mitas EF 07 140/80-18 jeden zelený pruh.

V krabici od mousse se ještě nachází nálepky a mazání, které pro první použití není rozhodně dostačující

Detailní pohled na mousse.