Tubliss-logo01-1587x591.png

Tubliss – postup montáže krok za krokem

Co budete potřebovat?

- novou pneumatiku (v nejhorším případě mírně jetou, nikdy nepolíbenou haltrem)

- vrták 11mm

- smirkový papír

- 3 montpáky na pneumatiky

- rozprašovač s roztokem mýdlové vody

- klíč 15mm

- malý nožík

- pumpičku nebo kompresor

- tlakoměr

- momentový klíč

Důležité informace, ještě než se pustíte do práce

  • vždy se řiďte pokyny z manuálu k motocyklu

  • Tubliss systém je určen výhradně k OFF-ROAD použití

  • vždy používejte správný typ pneumatiky pro konkrétní terén. Při použití měkké pneumatiky v extrémně kamenitém terénu se zvyšuje riziko poškození pneumatiky i Tubliss systému

  • vždy používejte NOVOU pneumatiku, nebo pneumatiku, která ještě nebyla namontována v kombinaci se standartním haltrem. Běžný haltr zanechá na vnitřní straně pneumatiky otisk, který může způsobit netěsnost systému

  • nahřátí pneumatiky před montáží usnadní její instalaci. Pokud je to možné uložte pneumatiku alespoň hodinu před montáží do vyhřáté místnosti

  • vyvážení. Většina off-road pneumatik je označena bílým nebo žlutým bodem na boční stěně. Takto je označen nejlehčí bod pneumatiky. Otočte pneumatiku tak, aby označený bod lícoval s haltrem. Dosáhnete tak nejlepšího možného vyvážení.

  • Ujistěte se, že montpáky nejsou poškozeny a nejsou na nich žádné ostré hrany. Mohli byste s nimi snadno poškodit vnitřní plášť Tubliss systému.

Instalace systému

DRŽTE SE PŘILOŽENÉHO NÁVODU. Ikdyž za sebou máte tisíce přezutých pneumatik, Tubliss systém vyžaduje odlišný přístup. Pročtěte si prosím tento návod a bezpodmínečně se jim řiďte. Nezapomeňte, že je přísně vyžadováno použití nové pneumatiky, nebo takové pneumatiky, která ještě nikdy nebyla montována se standartním haltrem.

PŘÍPRAVA RÁFKU. Pomocí vrtáku 11mm vyvrtejte otvor pro ventilek. Otvor umístěte do vzdálenosti 4 špic od stávajícího otvoru pro ventilek. Tuto vzdálenost je nutno dodržet, jinak dojde k poškození ventilku při montáži. Ujistěte se, že na vnitřní straně ráfku nejsou žádné ostré hrany a otřepy, případně je odstraňte brusným papírem. Pamatujte, že jakákoliv ostrá hrana může poškodit systém a způsobit netěsnosti, buďte proto velmi pečliví. Zkontrolovaný ráfek přelepte přiloženou páskou. Při montáži ji nijak nenapínejte, pouze přilepte. Dbejte na to, aby konce pásky nezačínaly zrovna na nyplech.

PŘÍPRAVA SYSTÉMU. Použijte láhev s rozprašovačem a důkladně navlhčete červený vnitřní plášť a duši roztokem vody a mycího prostředku. Zajistíte si tak výrazně lehčí práci při montáži.

NASAZENÍ TUBLISS NA RÁFEK. Vložte duši do červeného pláště a jako komplet vložte do ráfku. Haltr i ventilek lehce zajistěte maticemi. Zasuňte červený plášť co nejhlouběji do ráfku a postupně nahazujte po celém obvodu. Začněte u haltru, jděte směrem k ventilku a pokračujte okolo. Celá tato operace by měla jít provést s použitím minimálního úsilí. Pokud to nejde snadno, ověřte, že máte plášť zasunutý dostatečně hluboko do ráfku. To je klíč k úspěchu.


MONTÁŽ RÁFKU DO PNEUMATIKY. Lehce přimáčkněte pneumatiku tak, aby se dole rozevřela. Vsuňte dovnitř ráfek s naistalovaným Tubliss systémem. (můžete použít zarážku proti vyskočení ráfku) Ráfek natočte tak, aby šel haltr do pneumatiky jako první. Potom pomocí montpák střídavě nahazujte levou a pravou stranu dokud celý ráfek nedostanete dovnitř do pneumatiky.




MONTÁŽ PNEUMATIKY. Natočte si kolo tak, abyste měli haltr proti sobě. Začněte nahazovat pneumatiku do ráfku přesně proti haltru a postupujte střídavě z levé a pravé strany. Prostor u haltru budete nahazovat jako poslední. Postupujte po malých kouscích, je to nejsnadnější metoda. Otočte kolo a opakujte celý proces i z druhé strany.



PROMAZÁNÍ, NAHUŠTĚNÍ. Toto je velmi důležitý krok, prosím dodržte přesně předepsané procesy. Prvním krokem je důkladně promazání celého systému mýdlovou vodou. Pomocí lahve s úzkým hrdlem aplikujte mýdlovou vodu na dosedací plochu ráfku. Opakujte tento proces třeba v 10i krocích po celém obvodu ráfku a zopakujte to i z druhé strany kola. Pamatujte, že více vody je v tomto případě užitečnější než zbytečně málo. Nyní jako první nahustíte vnitřní duši systému, správný tlak je 110 psi. Potom nahustíte pneumatiku na požadovaný tlak. Našroubujte čepičky ventilků. Červenou čepičku použijte na vnitřní duši (s vysokým tlakem), pojistnou matici nešroubujte k ráfku, ale k čepičce. Modrou čepičku použijte na hlavní ventilek. Jeho pojistnou matici (matice haltru) dotáhněte k ráfku silou 15 Nm.



A MÁTE HOTOVO!

DEMONTÁŽ PNEUMATIKY

Vypusťte tlak z pneumatiky i duše, odstraňte pojistné matice z ventilků. Demontáž pneumatiky začněte vedle ventilku. Montpákou přehazujte pneumatiku ven za ráfek. Dávejte pozor, abyste montpákou nepřibrali i vnitřní červený plášť z duší – velmi snadno by takto došlo k jeho poškození. Postupujte od ventilku okolo po celém obvodu ráfku. Stejný postup použijte i na druhé straně kola. Potom celé kolo postavte na zem a vyškubněte ráfek i s Tubliss systémem z pneumatiky.

DEMONTÁŽ TUBLISS Z RÁFKU

Demontáž začněte u haltru a skončíte u ventilku. Zamáčkněte červený plášť co nejhlouběji do ráfku, usnadní Vám to demontáž. Montpákou podeberte červený plášť včetně duše a přehoďte přes ráfek. Postupujte po malých kouscích dokud nedojte k uvolnění systému.