Důležitá bezpečnostní upozornění, instruktážní video a potřebné díly naleznete úplně dole. Ale hlavně, nikdy nepoužívejte Nitromousse bez kvalitního haltru! 

Doporučení nářadí k montáži mousse: • dlouhé montpáky (minimálně 3) • krátké montpáky (minimálně 3) • přípravek pro zajištění patky pneumatiky (minimálně 2)

spacer.gif

1. Naneste polovinu montážního gelu na tělo Nitromousse, a druhou polovinu dovnitř pneumatiky. Vložte mousse do pneumatiky. Dbejte na to, aby se celý mousse zajel úplně dovnitř pneumatiky a dokonale dosedl celou svou plochou. Můžete si pomoci propružením pneumatiky a jejím otáčením.

Nanešení gelu na tělo NItromoussse

Tipy:

Aplikaci gelu dovnitř pneumatiky si můžete usnadnit použitím vlhkého kartáče nebo houby.

Používejte rukavice, je to opravdu špinavá práce

NIKDY nemontujte mousse bez řádného promazání!

spacer.gif

2. Začněte vždy u haltru. Nasuňte patku pneumatiky pod haltr a pomocí dlouhých montpák pokračujte dokola, dokud celý obvod pneumatiky nebude nahozený dovnitř do ráfku.

Nasunutí patky pod haltr pomocí montpáky

Tipy:

Zatlačte na hotovou část pneumatiky kolenem, tak abyste ji zatlačili do nejhlouběji do ráfku. Získáte tak pár cenných centimetrů na protější straně.

Postupujte po malých kouscích, půjde to snadněji.

spacer.gif

3. Nyní použijte monpáky k přehození mousse dovnitř do ráfku. Postupujte plynule po celém obvodu, dokud nebude mousse kompletně a bezvadně usazený uvnitř ráfku.

Přehození mousse dovnitř ráfku

Tipy:

Použijte delší montpáky s prohnutím

Zatlačte na boční stěny pneumatiky, dostanete tak mousse do ráfku poměrně snadno

spacer.gif

4. Teď nastává ta nejsložitější část montáže – přehození patky pneumatiky do ráfku. Pomocí dvou montpák přehoďte část pneumatiky do ráfku a ihned ji zajistěte přípravkem, který zabrání jejímu vyskočení zpět. Po malých kouscích postupujte po cca ¼ obvodu pneumatiky a opět zajistěte druhým přípravkem patku pneumatiky. V této fázi tedy máte ¼ pneumatiky nasazenou a zajištěnou. Použijte další montpáky a postupujte po obvodu dokud nedostanete celou pneumatiku do ráfku. Protější stranu pneumatiky vždy zatlačujte co nejhlouběji do ráfku. Usnadní Vám to práci.

Přehození patky pneumatiky do ráfku

Tipy:

Postupujte po malých kouscích, půjde Vám to snadněji i při použití kratších montpák.

Nevytahujte montpáky ihned, když se dostanete o kousek dál. Nechte je klidně v kole, pomohou Vám udržet patku pneumatiky v ideální pozici uvnitř ráfku.

spacer.gif

5. Když máte pneumatiku komplet nazutou, ujistěte se, že haltr sedí v ideální pozici v ráfku a není skřípnutý mezi ráfek a pneu. Silně zatlačte na haltr, dokud nedojde k jeho uvolnění. Zkontrolujte, zda je pneumatika dokonale usazena po celém svém obvodu a nikde se netvoří boule.

Ujistěte se, že není skřípnutý haltr mezi ráfek a pneu

Tipy:

Pokud pneumatika nesedí ideálně, pomůže Vám když celým kolem párkrát udeříte o zem, při jeho současném pootáčení.

Někdy je potřeba provést krátkou vyjížďku nízkou rychlostí, aby došlo k bezvadnému usazení pneumatiky.

spacer.gif

• Nitromousse jsou určeny pouze pro off-road použití. Nikdy je nepoužívejte v běžném silničním provozu, a už vůbec ne na dálnici.

• Pneumatiky v kombinací s moussem musí být vždy zajištěny kvalitním haltrem. Nikdy nepoužívejte moussy bez haltrů.

• Při montáži vždy použijte mazivo. Polovinu balení naneste dovnitř pneumatiky a druhou polovinu na samotný mousse. Nemontujte mousse bez důkladného promazání.

• Používejte doporučené nářadí a dodržujte doporučený postup. Pokud nemáte potřebné vybavení nebo zkušenosti, doporučujeme obrátit se na kvalifikovaného mechanika nebo servis.

• Výběr správného rozměru – je velmi důležité použít správný rozměr mousse do konkrétní pneumatiky. Nitromousse vyrábí širokou škálu rozměrů pro všechny běžné typy pneumatik. Po montáži by měly mousse bezvadně vyplnit celý vnitřní prostor pneumatiky, bez jakýchkoliv vůlí nebo mezer. Pokud použijete menší rozměr mousse, budete mít pocit jako při jízdě po defektu. Navíc při této situaci dochází k předčasnému poškození mousse.

• Pokud Nitromousse často používáte pro jízdu po tvrdém povrchu a při vysokých rychlostech je vhodné, mousse čas od času opět demontovat a znovu promazat. Častěji také kontrolujte stav a poškození mousse.

• Nepoužívejte Nitromousse pro rychlosti vyšší než 100 km/h. Při této rychlosti dochází k extrémnímu zahřívání mousse a hrozí jeho zničení, které může způsobit i nehodu.

• Nový Nitromousse má podobné vlastnosti jako pneumatika nafouknutá na 11-12psi. V průběhu používání tvrdost mousse klesá a pneumatika se stává stále měkčí. Je velmi důležité průběžně sledovat tuto hodnotu a vyměnit mousse za nový dříve, než tuhost klesne pod kritickou hranici.

• Životnost Nitromousse závisí na více faktorech. Mezi ně patří rychlost jízdy, teplota při provozu, stáří mousse a typ terénu, kudy jezdíte. Kondice Nitromousse se dá prodloužit pečlivou péčí a občasným znovupromazáním mousse. Při jízdě pečlivě sledujte aktuální tuhost pneumatiky. Pokud se motocykl začne chovat nestabilně, zastavte a zkontrolujte stav Nitromousse.

• Při parkování motocyklu doporučujeme odlehčit obě kola pomocí vhodného stojanu. Při dlouhodobém zatížení jednoho bodu mousse by mohlo dojít k vytvoření plošek.

Video s návodem