Myslete na bezpečnost –používejte ochranné brýle a rukavice.

Upozornění: Tento návod je jen obecná informace. Pro dokonalé provedení zásahu je lepší mít k dispozici servisní manuál přesně k Vašemu motocyklu. Je možné, že některá provedení se budou lišit od tohoto popisu.

Prostudujte si servisní manuál a získejte přesné informace a dotahovací momenty pro konkrétní motocykl.

 

Příprava:

Důkladně umyjte motocykl. Usnadní Vám to práci a zabráníte poškození nových komponentů při montáži.

Přední tlumiče, obzvlášť nové hi –tech modely vyžadují použití speciálních přípravků. Prostudujte konkrétní servisní manuál a mějte požadované přípravky po ruce.

Připravte si nový tlumičový olej. Množství a typ oleje určuje manuál.

Vyberte správnou opravnou sadu pro Váš model.

Těsnící sada obsahuje těsnící gufera a prachovky pro oba přední tlumiče.

Opravná sada obsahuje vodící pouzdra, o-kroužky, těsnící podložky a závlačky potřebné pro kompletní repasi přední vidlice.

Výrobce doporučuje vyměnit všechna těsnění a o-kroužky při demontáži vidlice. Sada všechny tyto položky obsahuje.

 

Demontáž:

Před demontáží si poznamenejte pozici seřizovacích prvků. Obecně je doporučováno před demontáží nastavit nejměkčí set-up. Ověřte si tuto informaci v konkrétním servisním manuálu.

Velkým usnadněním je povolení horního víčka ještě na motocyklu. Povolte šrouby na horních brýlích, ale šrouby na spodních brýlích nechte dotažené. To zabrání protočení trubky vidlice při povolování. Povolte horní víčka a vytočte je o cca jednu otáčku. Nevytáčejte horní víčka, dokud nevysunete trubky přední vidlice z motocyklu!

POZOR: Nikdy nevytáčejte horní víčka, pokud je váha motocyklu opřena o přední kolo!

Povolte šrouby spodních brýlí a lehkým pootáčením vysuňte tlumiče směrem dolů.

Demontujte horní část tlumiče podle konkrétního manuálu.

Vylijte starý olej z tlumiče. Pomalým pumpováním urychlíte tento proces.

Malým plochým šroubovákem uvolněte prachovku. Dejte pozor na poškrábání vidlice!

Demontuje drátěnou zajišťovací segerovku malým šroubovákem. Opět pozor na poškrábání!

Vyškubněte trubku vidlice z nosné trubky. S citem, ale důrazně. Měly by Vám stačit 3-4 rázy.

Demontovanou trubku vidlice pečlivě zkontrolujte a pravítkem ověřte, zda není křivá. Křivé trubky se nesnažte rovnat – vyměňte je za nové.

Demontovaná trubka se všemi potřebnými díly na svém místě. Pokud budete měnit těsnící gufera nebo pouzdra ujistěte se, že jsou všechny komponenty správně uspořádány. Zleva: prachovka, drátěná závlačka, těsnící gufero, podložka gufera, venkovní vodící pouzdro, vnitřní vodící pouzdro.

Nahraďte všechna pouzdra, která vykazují znaky opotřebení. Ověřte si servisní limity opotřebení v konkrétním manuálu.

Demontujte vnitřní pouzdro pomocí tenkého šroubováku. Lehce roztáhněte konce od sebe a vysuňte z drážky.

Vysuňte všechny díly z nosné trubky. Pouzdra, gufera, podložky.

 

Montáž

Důkladně očistěte trubku vidlice odmašťovačem na brzdy a utěrkou, která nepouští vlákna. Před montáží potřete gufera a pouzdra olejem. Dávejte pozor, aby při montáži nedošlo k poškození kluzné vrstvy vodících pouzder.

Ujistěte se, že jsou gufera správně otočena. Dva těsnící břity směřují proti olejové náplni (v případě USD vidlice tedy nahoru)

Na trubce vidlice jsou ostré hrany, které by okamžitě zničily nová gufera. Obalte proto horní část tenkou folií nebo teflonovou páskou a navlékněte nová gufera přes tuto ochranu.

Nasuňte na trubku všechny komponenty v předepsaném pořadí.

Nasuňte nosnou trubku do kluzáku.

Podle konkrétního manuálu pokračujte v montáži.

Pro nasunutí vodícího pouzdra dovnitř trubky je ideální speciální narážecí přípravek. Ujistěte se, že pouzdro zcela dosedlo na své místo.

Pokud nemáte k dispozici narážeč, můžete si pomoci kusem PVC trubky o vhodném průměru. Pro zajištění použijte hadicovou sponu.

Narážečem nasuňte nové těsnící gufero do správné pozice. Drážka pro zajišťovací závlačku by měla být viditelná a dostupná.

Instalujte zajišťovací závlačku, a ujistěte se, že je celým svým obvodem správně umístěna v drážce.

Nasuňte prachovku.

Nalijte do tlumiče nový olej podle manuálu výrobce.

Pomalu pumpujte pístnicí nahoru a dolů po celé délce zdvihu. Tím dojde k odvzdušnění systému a kompletnímu naplnění.

Nastavte přesnou hladinu oleje pomocí odsávačky.

Instalujte horní část tlumiče s novými o-kroužky a podložkami. Dotáhněte momentem podle manuálu.

Horní víčka dotáhněte až po montáži na motocykl. Šrouby horních brýlí dotáhněte jako poslední. Dodržujte předepsané dotahovací momenty.

Nastavte zpět původní hodnoty tlumení. Nohoře i dole.

Máte hotovo, gratuluji!