Nezapomeňte při práci vždy používat ochranné pomůcky.
Poznámka: Tento návod je pouze obecnou pomůckou a je možné, že postup prací u Vašeho motocyklu se může odlišovat. Ujistěte se vždy v konkrétním manuálu s dodržujte výrobce předepsané specifikace, postupy a dotahovací momenty.
1) Demontáž
a) Demontujte kyvnou vidlici a tělo přepákování z motocyklu.
b) Kyvku i přepákování pečlivě očistěte.
c) Vysuňte z přepákování čepy, prachovky a jehly z ložisek.
d) Spodní ložisko tlumiče, může být zajištěno pérovou závlačkou, vyjměte ji.
e) Odstraňte všechnu rez a tvrdé nánosy špíny z prostoru kolem ložisek.
f) Pomocí lisu vytlačte všechna stará ložiska z těla přepákování. Poznamenejte si pozici ložisek pro další montáž.
2) Kontrola těla přepákování
a) Pečlivě očistěte tělo otvory pro uložení ložisek, prověřte, že zde nejsou žádné trhliny v materiálu
b) Vyčistěte drážku pro pérové závlačky
c) Ujistěte se, že v prostoru pro ložiska nejsou žádné špony nebo zářezy, které by bránily nalisování nových ložisek.
3) Montáž
a) Vyjměte nová ložiska z obalů. Sáčky z ložisek zmuchlejte do kuličky a vložte do ložisek, zabrání to vypadnutí jehel z ložisek.
b) Rozložte a poznamenejte si postup a umístění nových ložisek.
c) Vlisujte nová ložiska do těla přepákování. Orientujte je kulatou stranou vpřed. Pro lisování použijte přípravek o vhodném průměru, nebo si můžete pomoct ořechem z gola sady.
d) Správnou hloubku usazení ložisek dodržte podle originálního zapuštění.
e) Pokud je pozice ložiska jištěna závlačkami, instalujte napřed závlačku a poté nalistujte ložisko až na dotek k závlačce. Ložisko zajistěte druhou závlačkou.
f) Nalisovaná ložiska důkladně promažte vazelínou.
g) Naneste vrstvu maziva na gufera a natlačte je do těla přepákování. Vsuňte čepy dovnitř ložisek.
4) Před montáží do rámu zkontrolujte
a) Zkontrolujte všechny šrouby a oka v rámu. Prověřte, že zde nejsou žádné trhliny nebo poškození.
b) Vyměňte upevňovací šrouby, pokud zjistíte, že jsou oslabené vydřením, nebo natažené do délky nad stanovený limit.
c) Utáhněte všechny šrouby a matice předepsaným dotahovacím momentem, dodržujte hodnoty doporučené výrobcem motocyklu.
5) Dobré tipy na závěr
a) Pokud nebudete montovat repasované přepákování ihned zpět do motocyklu, zajistěte ložiska a čepy stahovacími páskami. Zabráníte samovolnému vysunutí čepů.
b) V zájmu zvýšení životnosti ložisek se vyhněte mytí těchto partií pomocí tlakové myčky. Vysoký tlak vody umožní průnik vlhkosti skrz gufera k ložiskům a to po čase povede ke vzniku koroze.