Nezapomeňte při práci vždy používat ochranné pomůcky.

 

Poznámka: Tento návod je pouze obecnou pomůckou a je možné, že postup prací u Vašeho motocyklu se může odlišovat. Ujistěte se vždy v konkrétním manuálu s dodržujte výrobce předepsané specifikace, postupy a dotahovací momenty.

 

 

 

1)      Demontáž

 

a)      Demontujte kyvnou vidlici a tělo přepákování z motocyklu.

b)      Kyvku i přepákování pečlivě očistěte.

c)       Vysuňte z přepákování čepy, prachovky a jehly z ložisek.

d)      Spodní ložisko tlumiče, může být zajištěno pérovou závlačkou, vyjměte ji.

e)      Odstraňte všechnu rez a tvrdé nánosy špíny z prostoru kolem ložisek.

f)       Pomocí lisu vytlačte všechna stará ložiska z těla přepákování. Poznamenejte si pozici ložisek pro další montáž.

 

 

 1

2)      Kontrola těla přepákování

 

a)      Pečlivě očistěte tělo otvory pro uložení ložisek, prověřte, že zde nejsou žádné trhliny v materiálu

b)      Vyčistěte drážku pro pérové závlačky

c)       Ujistěte se, že v prostoru pro ložiska nejsou žádné špony nebo zářezy, které by bránily nalisování nových ložisek.

 

 

 

3)      Montáž

 

a)      Vyjměte nová ložiska z obalů. Sáčky z ložisek zmuchlejte do kuličky a vložte do ložisek, zabrání to vypadnutí jehel z ložisek.

b)      Rozložte a poznamenejte si postup a umístění nových ložisek.

c)       Vlisujte nová ložiska do těla přepákování. Orientujte je kulatou stranou vpřed. Pro lisování použijte přípravek o vhodném průměru, nebo si můžete pomoct ořechem z gola sady.

d)      Správnou hloubku usazení ložisek dodržte podle originálního zapuštění.

e)      Pokud je pozice ložiska jištěna závlačkami, instalujte napřed závlačku a poté nalistujte ložisko až na dotek k závlačce. Ložisko zajistěte druhou závlačkou.

f)       Nalisovaná ložiska důkladně promažte vazelínou.

g)      Naneste vrstvu maziva na gufera a natlačte je do těla přepákování. Vsuňte čepy dovnitř ložisek.

 

 

 

4)      Před montáží do rámu zkontrolujte

 

a)      Zkontrolujte všechny šrouby a oka v rámu. Prověřte, že zde nejsou žádné trhliny nebo poškození.

b)      Vyměňte upevňovací šrouby, pokud zjistíte, že jsou oslabené vydřením, nebo natažené do délky nad stanovený limit.

c)       Utáhněte všechny šrouby a matice předepsaným dotahovacím momentem, dodržujte hodnoty doporučené výrobcem motocyklu.

 

 

 

5)      Dobré tipy na závěr

 

a)      Pokud nebudete montovat repasované přepákování ihned zpět do motocyklu, zajistěte ložiska a čepy stahovacími páskami. Zabráníte samovolnému vysunutí čepů.

b)      V zájmu zvýšení životnosti ložisek se vyhněte mytí těchto partií pomocí tlakové myčky. Vysoký tlak vody umožní průnik vlhkosti skrz gufera k ložiskům a to po čase povede ke vzniku koroze.